Moneda en México – Información sobre los pesos mexicanos (MXN)

התקציב לטיול במקסיקו תלוי במשתנים רבים, דוגמת אופי הטיול (תרמילאים או ירח דבש), האזורים במקסיקו אליהם אתם מתכננים להגיע, זמן השהות, אמצעי תחבורה במעבר מיעד ליד וכדומה. לכן, אין זה מפתיע שיש קושי להעריך בהתאם עם סכום הכסף שתבזבזו במהלך הטיול. על מנת לעזור ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי והטיפים שיעשו לכם סדר בבלאגן.

על מנת לתכנן נכון את הטיול, תחילה יש לבדוק כמה כסף יש לכם. ברגע שתגדירו תקציב בטווח הגיוני, שמתאים לכם להוציא על הטיול, תוכלו להתחיל להתאים את מספר היעדים אותם תרצו לבקר ובאיזו רמת חיים לטייל.

נתחיל עם הוצאות הטיסה, שהן בגדר חובה ואינן תלויות במשתנים אחרים.

עלות הטיסה הממוצעת מישראל למקסיקו היא כ1000 – 1400 דולר (הלוך חזור). כמובן שיש הבדל בין מחיר טיסות דרך ארצות הברית(למי שיש ויזה) בין טיסה דרך אירופה. כרטיסי טיסה רצוי להזמין מראש על מנת לחסוך עליית מחירים פתאומית.

טיסות פנימיות, בין יעדים בתוך מקסיקו, יעלו באזור ה-100 – 150 דולר לאדם, למטרת חיסכון עדיף להשתמש במעברים בין הערים באוטובוס תיירים ולא להשתמש בטיסות המייקרות את הטיול באופן משמעותי אך קחו בחשבון שלרוב זה נסיעות ארוכות של מעל 10 שעות.

ההוצאה השנייה הגדולה ביותר במהלך הטיול היא עלות מקומות הלינה.

מי שמעוניין לחסוך יכול לישון בדורמס, עם מספר אנשים נוספים בחדר, בעלות של 15-20$ ללילה. באזור החופים, במיוחד בתקופת החגים, המחיר יקר יותר ויכול להגיע ל-25-35$ ללילה לאדם.

עלות ממוצעת של הוסטל עומדת על 50-60$ ללילה לחדר זוגי.

עלות של מלון מפנק יותר למי שנמצא בירח דבש או סתם אוהב להתפנק, תעמוד על 150$ ללילה, לזוג.

מלונות טובים באזורי החופים והערים הפופולאריות מתחילים באזור ה- 200-300$ לחדר זוגי ללילה. אם תבחרו באתר נופש (Resort) במקום מלון רגיל, המחיר יתחיל מ- 300-600$ לחדר ללילה ויכול לטפס גם למספרים עם 4 ספרות.

הוצאה נוספת שיש לקחת בחשבון היא ההוצאה שנעשית בארץ, על ציוד לטיול. זה כמובן רלוונטי לתרמילאים ועבור כאלה שזה הטיול הגדול שלהם ומתכננים לשהות בחו”ל תקופה ארוכה. העלות הממוצעת היא בדרך כלל כ-1200 ש”ח, אלו שיתאמצו יוכלו לרדת גם מתחת לסכום הזה. המשוגעים לציוד יכולים להגיע לעלות עד פי כמה.

מלבד עלות הציוד, ישנן עוד הוצאות בארץ שיש לקחת אותן בחשבון, מספיק שפג תוקפו של הדרכון והוא דורש חידוש – כבר מדובר בהוצאה כספית. שלא לדבר על חיסונים, רישיון בינלאומי, זמן, המרות מטבע, נסיעות שונות שעושים במהלך ההכנות ועוד.

האוכל במקסיקו (בשווקים ובמסעדות הפועלים) זול למדי וארוחה ממוצעת תעלה 3-5$. בחלק מההוסטלים קיים מטבח משותף או מטבחון בחדרים כך שתוכלו לקנות אוכל ולבשל לעצמכם. מי שיבחר לאכול במסעדות מקומיות ובדוכני אוכל במהלך הטיול, ישלם על ארוחה 10-15$. אלה שיבחרו לאכול כיד המלך, במסעדות תיירותיות ובמסעדות גורמה, ישלם סכום של 20-30$ לארוחה.

 נסיעות במקסיקו, הן נושא כאוב ויקר במיוחד, זאת כיון שרוב הנסיעות הן נסיעות ארוכות, של 8-10 שעות. עלות נסיעה ממוצעת כזאת תהיה סביב 40-50$ לכיוון. גם אם לוקחים רמת אוטובוסים נמוכה יותר, החיסכון מתבטא בדולרים בודדים.

מי שהגיע לתקופה קצרה, לטיול מאורגן או ירח דבש, יינצל מהעלות הגבוהה של הנסיעות ככל הנראה (בהנחה והוא ישתקע באותו האזור כל התקופה).

מי שירצה לשכור רכב, העלות מתחילה מכ- 30$ ליום לרכב קטן עם גיר ידני ומטפסת ל- 50$ עבור רכב נוח יותר. רכב 4×4 או רכב מפואר אחר יעלה כ-60-100$. מומלץ מאוד לעשות עם הרכב את כל הביטוחים האפשריים כולל ביטוח השתתפות עצמית כיוון שהחוקים במקסיקו מאוד מחמירים עם תיירים במקרים של תאונות.

 

האינטרנט במקסיקו זול מדי
, בקנה מידה עולמי, שעה אחת עולה 1-2$. אופציה נוספת היא לרכוש סים מקומי עם חבילת גלישה. המחיר משתנה בהתאם לגודל החבילה, עבור GB1 תשלמו כ-12$.


אם לסכם, תרמילאים שינועו בקצב סביר, ישנו בהוסטלים ויאכלו במסעדות פועלים, ללא בזבוזים נוספים, יגיעו לעלות יומית שנעה סביב 60$ ליום. או באזור 1,500$ לחודש. מטרקים צריכים לקחת בחשבון שהעלות טיול שלהם תהיה נמוכה יותר מכיוון שישהו יותר בשטח ויחסכו כסף על בתי הארחה, מלונות, אטרקציות, קניות וכדומה.

תרמילאים שישנו באכסניות פשוטות, יאכלו אוכל בסיסי, יתפנקו מדי פעם, יצאו לבלות במקומות בילוי ממוצעים וישתו פה ושם אלכוהול ויעשו טרקים, יגיעו לעלות יומית סביב 75$ ליום. או באזור 2,000$ לחודש.

מטיילים שמגיעים לטיול קצר, טיול מאורגן או ירח דבש, וישנו במלונות טובים, ישכירו רכב, יאכלו במסעדות טובות, ישתו אלכוהול, יכנסו לכל מקומות הבילוי שירצו, יעשו קניות ובקיצור יתפנקו, יגיעו לעלות יומית של 90-120$ ליום.

צרו קשר ישירות עם סוכן אישי !