Mexico City has the most traffic congestion






מקסיקו היא אחת המדינות המתויירות ביותר באמריקה הלטינית, ובעולם בכלל. ניתן להגיע אליה דרך האוויר – בטיסה מכל ארצות אמריקה הצפונית והדרומית ובטיסה עם קונקשיין מיעדים אחרים בעולם, דרך היבשה – באחד מארבעת מעברי הגבול עם ארה”ב או באחד מעשרת המעברים עם גואטמלה או דרך הים- עם אחת ההפלגות או הקרוזים בעוברים באזור.

תחבורה והתניידות במקסיקו הגעה למקסיקו

טיסות – דרך ההגעה הנפוצה ביותר אל מקסיקו היא באמצעות טיסות מארה”ב, ממדינות אחרות במרכז ודרום אמריקה ובטיסות טרנס אטלנטיות מיעדים שונים באירופה. כדאי לדעת שבמקסיקו ישנם 2 נמלי תעופה בינלאומיים, האחד במקסיקו סיטי והשני בקנקון (שימו לב שזמן הנסיעה בין שתי הערים הללו הוא כ- 24 שעות שלמות). מומלץ לבחור בחוכמה היכן אתם רוצים לנחות ומאיפה אתם רוצים להמריא בדרך חזרה בהתאם למסלול הטיול שאתם מתכננים.

מישראל למקסיקו רוב הטיסות קורות עם עצירה אחת באירופה או בארה"ב, ניתן לבחור אם לנחות במקסיקו סיטי או בקנקון.

חברות התעופה המקסיקניות הגדולות ביותר הן אירומקסיקו (Aeromexico) ויוה איר (Viva Air), וולריס (Volaris)  והן עומדות בסטנדרטים בינלאומיים של בטיחות ושירות, בשורה אחת עם חברות התעופה המרכזיות באירופה ובארה”ב. מחירי כרטיסי הטיסה של כל חברות התעופה הטסות למקסיקו עולים סביב קריסמס ובערב ה-New Year, וגם בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט).

שייט – ההגעה דרך הים, באמצעות קרוז שעוגן באחד מחופי מקסיקו, אינה דרך הגעה מומלצת. הקרוז הוא לרוב עסק יקר, וההגעה עצמה ארוכה ועוצרת ביעדים נוספים בדרך. כמובן, שאם בחרתם לקחת קרוז לשם הקרוז ולא כדרך הגעה, אז כבר מדובר בנושא אחר.

תחבורה יבשתית – הגעה למקסיקו בדרך היבשה היא אופציה נפוצה למדי ובד”כ משתמשים בה מי שמגיעים ממדינות מרכז אמריקה או מארה”ב. קיימים מעברי גבול מגואטמלה לאזור סן קריסטובל, מבליז (או איזור טיקאל בגואטמלה) לחצי האי יוקטן ומארה”ב לאזור באחה קליפורניה. ניתן לבצע מעברי גבול באופן עצמאי או ע”י חברות תיירות מקומיות שייקחו אתכם בצורה מסודרת בין ערים מרכזיות בשני הצדדים.

תחבורה בתוך מקסיקו

בתוך מקסיקו עצמה ניתן להתנייד במספר דרכים, במידה ומדובר על מעבר בין-עירוני הדרך הטובה ביותר היא באמצעות אוטובוסים, במידה ומדובר בהתניידות בתוך ערים גדולות, ניתן להתנייד במונית, מונית שירות (שנקראת קולקטיבו) או ברכבת התחתית (קיימת במספר ערים גדולות, לא בכולן). מי שמעוניין להגיע מהיבשת לאיים הפופולאריים, איסלה מוחרס, קוזומל והולבוש, צריך להשתמש במעבורת. כמובן שטיסות פנימיות בתוך מקסיקו היא גם אופציה, במיוחד אם מדובר ביעדים מרוחקים אחד מהשני.


טיסות –
במקסיקו קיימים שדות תעופה מקומיים ברוב הערים הגדולות והבינוניות (בסה”כ, למעלה מ- 30 נמלי תעופה מקומיים). לחלק משדות התעופה המקומיים ניתן לטוס גם בטיסות קצרות מיעדים קרובים בארה”ב. בין אזורים מרוחקים יחסית שזמן הנסיעה היבשתי ביניהם עולה על מספר שעות, בהחלט ניתן לשקול לקחת טיסה פנימית. מחירי הטיסות הפנימיות אינם יקרים במיוחד ומומלץ להזמין אותם במשרדי הנסיעות המקומיים במקסיקו.


אוטובוסים-
תשתית האוטובוסים במקסיקו מסודרת למדי, וניתן להגיע בעזרתם לכל יעד במדינה. ברוב הערים במקסיקו ישנה לפחות תחנה מרכזית אחת אליה מגיעים אוטובוסים מרחבי מקסיקו, וממנה הם גם יוצאים חזרה לאותם מקומות מהם באו. בין הערים המרכזיות ובתחומן סלולים, בד”כ, כבישים נוחים ומטופחים. לעומת זאת, לכפרים נידחים וערים קטנות, דרכי הגישה לעיתים משובשות ואף לא סלולות.

לאוטובוסים הבינעירוניים קיימות שלוש רמות כאשר הרמה הראשונה היא הנוחה ביותר וכוללת מיזוג אויר וכסאות עם משענות נפתחות לשינה. הרמה השנייה גם היא ממוזגת אך האוטובוסים מיושנים יותר ופחות נוחים לנסיעות ארוכות. הרמה השלישית היא ללא מיזוג אויר ורוב האוטובוסים עתיקים – לא מומלץ במדינה חמה כמו מקסיקו. כדאי לקחת בחשבון שחלק גדול מהנסיעות בתוך המדינה הן נסיעות ארוכות (8-20 שעות) ורובן מתבצעות בשעות הלילה.

האוטובוסים המקומיים, לעומת זאת, ישנים מאוד, צפופים ובלויים. לכן, בתוך הערים הגדולות, פחות מומלץ להתנייד בדרך זו.

חברת האוטובוסים המובילה במקסיקו, על פי דירוג המטיילים, היא ADO שמפעילה קוים בין עירוניים ישירים. ברוב הקווים תקבלו אוטובוס עם כיסאות מתכוונים, שירותים בסוף האוטובוס, מזגן, טלוויזיה ומושבים שמורים. ניתן להוריד את האפליקציה של החברה או להשתמש באתר (בספרדית בלבד) לתכנון הטיול. ל- Ado ישנם גם אוטובוסים ששייכים לרמה השנייה, אלה אוטובוסים מאספים שעוצרים לכל מי שמרים יד בכביש. הנסיעה בהם איטית יותר, מעצם היותם מאספים שנכנסים לכל העיירות הקטנות. הם אינם חדישים אך רמתם טובה. ברמה הנמוכה יותר נמצאים אוטובוסים של חברת Mayab.


לאתר האינטרנט של חברת ADO לחץ כאן!


מוניות ומוניות שירות – בתוך הערים עצמן מומלץ להשתמש בשירותי מוניות, שהמחירים שלהן באמת לא מאוד גבוהים, כך שאין סיבה לחסוך. מלבד מוניות פרטיות, ישנן מוניות שירות שנקראות קולקטיבו (Colectivos) או פזרו (Peseros) שהם מעין מיניבוסים האוספים נוסעים מתחנות שונות בעיר, במחירים של אוטובוסים מקומיים.

במידה ואתם מעוניינים במונית פרטית, מומלץ לסגור עם הנהג מחיר מראש, לרוב הנהגים בערים הגדולות אמינים למדי. מקסיקו סיטי יוצאת דופן מבחינה זו, ובה מומלץ להשתמש באפליקציה של אובר או לעלות על מונית שהוזמנה דרך המלון או המסעדה. מומלץ שלא לעלות על מונית שעצרתם בהינף יד.

בצד הקריבי של מקסיקו אובר כמעט ולא נגיש, האפליקציה עובדת אך רוב הנהגים לא באמת מאשרים נסיעות במיוחד למרכזי תיירות מהסיבה שהנהגי מוניות שולטים כאן בכל ענייני הנסיעות ולא מוכנים לקבל אובר (לא לקחת את הצאנס ולעלות יכול להיות מאוד מסוכן גם לנהג שלוקח אותכם וגם לכם).


רכבת –
בחלק מהאזורים במדינה קיים מערך רכבות מיושן שהופרט בשנות ה- 90 ואינו מתפקד מאז בצורה מספקת. למעבר בין אזורים שונים עדיף להסתמך על אוטובוסים כיוון שהם נוחים ומסודרים יותר. בשלוש הערים הגדולות (מקסיקו סיטי, גוואדלחרה ומונטריי) קיימת רכבת תחתית (מטרו) שמאפשרת תנועה נוחה בתוך העיר.


רכבת תחתית במקסיקו סיטי –
Sistema de Transporte Colectivo, או בקיצור STC. הרכבת התחתית של מקסיקו סיטי היא השנייה בגודלה בצפון אמריקה ומשרתת מידי יום מיליוני נוסעים. הרכבת כולל 12 קווים המשרתים 195 תחנות. היא נחשבת לאופציה הנוחה והיעילה ביותר להתנייד, ללא פקקים, בבירה. שימו לב, שבשעות עומס, גם הרכבת התחתית נוטה להיות צפופה ועמוסה.


למסלולי הקווים ומידע נוסף באתר הרשמי לחצו כאן!


מעבורת – השימוש במעבורת הוא לטובת אלו שרוצים להגיע לאיים איסלה מוחרס, קוזומל והולבוש. המעבורות יוצאות מקנקון, פלאיה דל כרמן ועוד מספר יעדים לאורך חופה הקריבי של מקסיקו.


השכרת רכב –
האפשרות להשכרת רכב במקסיקו קיימת ומומלצת בעיקר בצד הקריבי. מעבר למחיר, כדאי להשכיר רכב רק אם אתם מטיילים באזור קטן יחסית (כמו חצי האי יוקטן או איזור מקסיקו סיטי). אם אתם מתכננים להגיע לאזורים רבים במדינה, כדאי לוותר על רעיון הרכב השכור שכן אחרת תבלו שעות על גבי שעות בנהיגה בדרכים לא מוכרות. גם עלויות הדלק בנסיעות בין אזורים מרוחקים צפויות להיות גבוהות במיוחד. כמו כן, חובה לעשות ביטוח לרכב, שכן במקרה של תאונה עם רכב לא מבוטח, הנהג עלול להיענש בחומרה, על פי החוק המקומי.


לפרטים והשכרת רכב בפלאיה דל כרמן מוזמנים להגיע אלינו למשרד או ליצור איתנו קשר בנוגע לעלויות.

צרו קשר ישירות עם סוכן אישי !